poniedziałek, 7 sierpnia 2017

W związku z odchudzaniem miewam nieczyste sumienie.

Brzmi nieco paradoksalnie ale w rzeczywistości jest w pełni uzasadnione.
Jak już wspomniałem między ostatnim posiłkiem dnia a śniadaniem lub obiadem dnia następnego musi mi upłynąć 16 godzin wstrzemięźliwości. Ze względu na upały piję dużo wody mineralnej i na tym koniec. W 2 - 3 godziny po śniadaniu zaczynam odczuwać dokuczliwe ssanie w żołądku. To trwa 5 do 6 godzin. Później przestaje i zamienia się w przyjemne odczucie pustego żołądka. Paradoks właśnie, bo na bazie głodu powstaje odczucie fajnej ulgi. Wystarczy sobie przypomnieć jak się człowiek czuje wtedy kiedy się nadmiernie obje. Stanowczo wolę pusty żołądek od przepełnionego.
I tu właśnie przy świadomości prawdziwego głodu panującego na świecie robi mi się głupio. Ja się cieszę, że udało mi się powstrzymać od jedzenia, gdy tymczasem dziennie tysiące istnień na świecie umiera z głodu.
Konflikt sumienia, którego nie da się wyciszyć.

Tadeusz Gwiaździński

5 komentarzy:

  1. Zostaw sumienie w spokoju. Zjesz mniej, to więcej będzie papu dla innych, a Ty mniej obciążysz służbę zdrowia, bo będziesz zdrowszy.Lepiej to brzmi, prawda?
    Ten ostatni posiłek przed przerwą nie powinien być symboliczny- powinien być białkowy, więc często jest to u mnie kasza gryczana z jajkiem sadzonym, albo prawdziwy, porządny omlet z zielonym groszkiem. Najczęściej jem o 16,00, potem rano na czczo łykam euthyrox i dopiero w godzinę potem mogę zjeść śniadanie, bo ten hormon musi trafić do krwiobiegu nim się coś zje.Jeżeli nie muszę rano wcześnie się zwlec z łóżka to idę spać b.pózno (pomiędzy 24,00 a 1,00), hormon łykam niemal przez sen i spokojnie dosypiam, tak, że ta przerwa 16 godzin mało mnie boli;).
    Poza tym przyznam się, że nie jem w ściśle określonych porach, bo jak nie czuję głodu to nie jem. W sumie nadal jem trzy razy dziennie, tyle tylko, że przestrzegam tych 16 godzin przerwy.
    Trzymajmy się Tadziu, trzymajmy,;)
    P.S.
    Najnowszy mój eksperyment- surowa wędzona polędwica wieprzowa (tzw. łososiowa) duszona w leśnych grzybach- pychota absolutna!!!Do tego makaron ryżowy lub gryczany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przedwczoraj wieczorem zjadłem smażone jajo. Kiedy wyjmowałem z lodówki jaja aby się przez noc ogrzały niechcący jedno mi się stłukło. Nie mając co z nim począć szybko zrobiłem z niego sadzone. Zjadłem oczywiście solo, tzn. bez niczego innego.
      W nocy myślałem, że umrę, tak mi było niedobrze.
      Miałaś rację, że jak żołądek się przyzwyczai do innego traktowania to nie można z nim grać w gumy.
      I jeszcze jedno. Spróbowałem na 1 dzień odstawić leki redukujące ciśnienie. Następnego dnia natychmiast skoczyło na 156. :-(

      Usuń
    2. Nie można ot tak odstawić leków na nadciśnienie, bo prawda wygląda tak, że ono niewiele ma wspólnego z tuszą. Znam chudzielców o urodzie kościotrupa i też mają nadciśnienie.Poza tym nigdy nie wolno tak nagle odstawić tych leków- można kontrolnie obniżyć dawkę, ale nie tak ad hoc zupełnie odstawić, bo to się może zle skończyć.
      Jedzenie małych porcji ma tę zaletę, że po jakimś czasie żołądek zaczyna się zmniejszać i przestaje dokuczać.I wtedy pozostaje nam tylko dbać o to, by znów go nie rozciągnąć.
      Mam znajoma, która je 7, 8 razy w ciagu dnia, ale to sąminimalne ilości a do tego je bardzo, bardzo wolno, bo nasz ośrodek regulacji głodu wolno działa i na "zrozumienie", że został zaspokojony potrzebuje aż 20 minut. Stąd jest też zalecenie, by przy odchudzaniu długo i dokładnie wszystko gryzć. Gdy jemy szybko możemy bez trudu zjeść znacznie więcej nim poczujemy się nasyceni.
      Miłego;)

      Usuń
  2. Podziwiam Twoją determinację, bo ja, niestety, wolę pełny (nie przepełniony) żołądek od pustego. Życzę Ci wytrwałości w dążeniu do celu i trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pusty żołądek po kilku godzinach przestaje dokuczać i wtedy ma się do czynienia z miłym odczuciem lekkości. Jedyna trudność to nie sięgać w tym czasie do lodówki kiedy organizm woła jeść.
      Pozdrawiam Tadeusz

      Usuń

Anonimowe i uszczypliwie sformułowane komentarze będą automatycznie usuwane.