czwartek, 15 sierpnia 2019

Suszone kurki

Z nowego cyklu: ciekawostki z rynku spożywczego przedstawiam Wam suszone kurki w opakowaniach po 20 g (Feinste Eier Schwammerl - Getrocknet)

Nie miałem pojęcia o tym, że coś takiego może być do kupienia na rynku. Teraz wiem bo dostałem w prezencie.
Dystrybutor zaleca uprzednie moczenie w letnio ciepłej wodzie przez 20 - 30 minut.
Przed zastosowaniem należy dobrze osączyć na sicie.
W sobotę spróbuję 1 - 2 suche sztuki zetrzeć na drobnym tarle i otrzymany proszek zastosować jako wzmacniającą przyprawę do sosu grzybowego.

Przepisane z etykiety:
Semona Gmbh
Paldau 39
A - 8341 Paldau - Austria

Vor Ort einkaufen
Steirerkraft Kernothek
Wollsdorf 75
8181 St. Ruprecht/Raab
Tel. +43 3178 2525-270
Fax +43 3178 2525-275
kernothek@steirerkraft.com

Tadeusz Gwiaździński

2 komentarze:

  1. Tu są w sklepach suszone kurki w celofanowych torebeczkach. Ale prawdę mówiąc tylko raz je użyłam, dorzucając je do bigosu oprócz prawdziwków.Ale nie mam pomysłów co więcej można z nimi zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po namoczeniu (tak jak się robi z innymi suszonymi grzybami dodawać do sosów grzybowych lub kartoflanki. Ja nie moczę tylko w suchej postaci ścieram na drobnym tarełku zaprawiam tym sosy lub zupy - np. grochową.

    OdpowiedzUsuń

Anonimowe i uszczypliwie sformułowane komentarze będą automatycznie usuwane. Niedopuszczalne są także treści zawierające otwartą lub ukrytą reklamę firm lub produktów.

Tatar z surowego tuńczyka

Jutro krótko o tym od czego naprawdę zależy kolor skorupki surowego kurzego jaja?   Może coś eleganckiego na wielkanocny stół? Wprawdzie za ...