wtorek, 17 listopada 2020

Z powodu kwarantanny śniadanie z rozmrożonego chleba

W Austrii kolejne wyciszenie życia publicznego. Staramy się maksymalnie ograniczyć wychodzenie z domu. Cierpi na tym jakość żywienia rodziny bo robimy zakupy raz w tygodniu i nie zawsze jest dostępna życzona rozmaitość produktów. Dla przykładu zaimprowizowane śniadanie z zastosowaniem wcześniej na zapas  zamrożonego chleba.
 
               Zamrożony chleb oczywiście rozmrażał się przez całą noc na parterze lodówki
 
Składniki na śniadanie dla dwojga:
4 kromki chleba tostowego albo innego o podobnym formacie
1 jajo
4 łyżki mleka, względnie rzadkiej słodkiej śmietanki
8 plastrów faktycznie lekko wędzonego bekonu
8 pomidorków daktylowych (koktajlowych)
sól
czarny pieprz prosto z młynka
olej rzepakowy do smażenia

Wykonanie:
1.) Jajo roztrzepać z mlekiem (śmietanką) i powierzchownie krótko zamoczyć w tym każdą 
kromkę chleba. Pomidorki przepołowić wzdłuż.

2.) Na dużej patelni rozgrzać olej (stopień 3, max. 4). 
Gdy się rozgrzeje obustronnie zrumienić kromki chleba.
Na osobnej patelni bez tłuszczu krótko podsmażyć plastry bekonu.

3.) Podawanie: na każdej jeszcze gorącej kromce chleba układać po dwa plastry bekonu i po 4 połówki pomidorków. Doprawić solą i pieprzem i natychmiast serwować.

Tadeusz Gwiaździński

2 komentarze:

  1. A ja zrobiłam sobie b. dziwny omlet- wpierw w kubku ubiłam dwa jajka z przyprawami, czyli sól i co kto lubi, na patelnię wlałam kilka łyżek śmietany 30% i gdy zaczęła"parkotać wlałam ubite jajka. W niecałe 3 minuty miałam pyszny omlet. I skonsumowałam go oczywiście bez pieczywa ale z jabłkiem pokrojonym w plastry.
    W Warszawie b. często zamrażałam pieczywo, a zwłaszcza bułeczki a tu wcale nie jem pieczywa.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest znana metoda rodem chyba z Francji. Z tą różnicą, że jaja rozbija się z dodatkiem rzadkiej śmietanki kremówki (36%)i wlewa do garnuszka, który wstawia się do większego pojemnika z gotującą się wodą. Stale mieszając należy odczekać aż się jajecznica zetnie. W takich warunkach trwa to dobre 15 - 20 minut. Później na wydaniu posypuje się płatkami białych trufli.

      Usuń

Anonimowe i uszczypliwie sformułowane komentarze będą automatycznie usuwane. Niedopuszczalne są także treści zawierające otwartą lub ukrytą reklamę firm lub produktów.

Małe danka. Kanapki, sałatki, itp.

Sałatka z wędzonego pstrąga i dużej czerwonej fasoli, albo wędzony pstrąg na paście z tuńczyka i fasoli. Szybka i łatwa sałatka. Wszystkie s...